From Oz to Asia - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Fleur Aalbrecht - WaarBenJij.nu From Oz to Asia - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Fleur Aalbrecht - WaarBenJij.nu

From Oz to Asia

Door: Fleurtie

Blijf op de hoogte en volg Fleur

09 Januari 2012 | Indonesië, Batavia

Heee mensen,

Ik vond het toch wel weer eens tijd worden om een verhaaltje te schrijven..
Na 16 december zijn we nog 4 dagen in Melbourne St. kilda gebleven. Het was daar heel gezellig. 1 dag was het zelfs 33 graden en we hebben met name op het strand gelegen. Daarnaast hebben Naomi en ik een missie gestart met de zoektocht naar een kerstjurk, uiteindelijk gelukt maar niet in Melbourne. Nogsteeds veel feestjes en veel goon gehad uiteraard
Na een 12,5 u durende busreis op 20 december kwamen we aan in Sydney. Ons eerst hostel was op Bondi beach, het meest populaire strand van Sydney, en terecht, het is prachtig. We vonden het mooi maar waren moe en moesten lang zoeken in de brandende zon -heuvel op, heuvel af- naar ons hostel. Pas toen we het gevonden hadden en zonder tas en met frisse moed weer terugliepen konden we er vol van genieten. Het hostel in Bondi was schoon maar behoorlijk saai. Geen feestjes en partypeople wat we gewend waren. Pas met kerst kwam het tot leven.
Naomi en ik vonden een kerstjurk in Bondi junction, zij een gehaakt en met beetje beige zalmkleur, ik uiteraard een rode. Op kerstavond zijn Antonie, Naomi en ik uit eten geweest aan het strand van Bondi. Daarna op stap in het centrum, World Bar, een leuke bar waar we nog vaak zijn teruggekomen. We waren met 2 gestoorde canadezen, een duitser, een amerikaan en ons 3en. Goed feestje. Naomi en ik waren ondertussen ook al verhuisd naar ons hostel in het centrum, Asylum, waar het wel weer feest en gezellig was. Op eerste kerstdag gingen we naar een festival aan het strand: sunburnt. Hele gekke manier om kerst te vieren maar het was erg gezellig en een goed feestje. Australiers feesten wel rustiger dan wat wij gewend zijn.
We hadden wat dagen in Asylum dat we overdag niks deden van de brakheid. 's avonds weer feesten. Met asylum op kroegenticht, vrel gratis entree, gratis drankjes en leuke mensen. Uiteraard zijn we naar the opera house geweest. Naomi en ik vonden em van dichtbij niet zo mooi, beetje geelig en met schubben. Maar toen we over de harbour bridge gingen lopen was het een prachtig uitzicht. Dat was sowieso heel leuk. Savonds ontmoette we alexander wulfers (een collega) en zijn broertje en gingen we naar de Sydney Tower Eye waar je uitzicht heb over de hele stad. We vonden het een beetje matig en het was heel erg druk, we moesten lang in de rij om naar buiten te komen.
Uiteraard weer op stap, goon drinken, gezelligheid.
Ook hebben we in Sydney een ferry genomen naar Manly waar een mooi strand was en veel winkels, we zijn er natuurlijk weer gaan winkelen. 's avonds weer een feestje in world bar, dansen, en theepotjes (die ze vullen met drank) drinken.
Met oud en nieuw besloten we om naar the royal botanic gardens te gaan. Om 11 u stonden we in de rij, ca. 4u lang, daarna moesten we wachten. Duurde heel erg lang en het bier was uiteraard duur. We waren met een hele groep, wat gezellig was, maar het duurde simpelweg te lang. Om 21u was het eerste vuurwerk, daarna zijn we aan de champagne gegaan. Toen werd het erg gezellig. Nieuwjaar was heel bijzonder. Aftellen vanaf de brug, prachtig vuurwerk en echte feeststemming. Daarna nog op stap, wat het alweer raar maakte.
We waren Sydney wel zat en dus blij om te vettrekken richting Byron Bay. De busreis was lang ( maar korter dan gepland) en we kwamen om 6.30u sochtends in Byron aan. Ja, wat doe je dan? Geslapen in de tvlounge van het nieuwe hostel, ingecheckt en naar het strand met Tristan (van coffee palace) en Yvanka (van asylum). Het nieuwe hostel was fantastisch, evenals Byron Bay. We hadden samen met 6 andere een eigen woonkamer, keuken en badkamer. Byron bay is ontzettend relaxt, ik was zo blij om even uit de stad te zijn op een relaxte plek met relaxte mensen en een prachtig strand. Het is een beetje hippie achtig.
We hadden een uitstapje naar Nimbin, wat een hippie en wietrokende gemeenschap is vlakbij Byron Bay.
Het was megahippie, regenbogen en peace overal, wel leuk maar een beetje klein en als je uit nederland komt is dat hele wietgedoe natuurlijk ook niet erg boeiend.
In Byron had je goede parties met hele leuke, mooie, mensen, veel op stap met onze gekke Australische roomies.
Na Byron Bay, waar ik 3 nachten was, ging ik alleen verder, naar Brisbane. Daar was ik maar 1dag en ik ben met Zhen (oud collega) en David naar de Australian zoo geweest. Heel erg leuke dierentuin waar duidelijk goed voor de dieren gezorgd word. Heel erg leuk.
De dag daarna vloog ik alweer naar Bali. Het was een lange vlucht met vooral lang wachten in Darwin. Nu ben ik hier, het is nog te kort om er al echt iets over te zeggen, ik zat in de taxi, wat een chaos. Het regent veel ( dat wist ik van tevoren) maar het beloofd beter te worden. De bedden hier zijn veel beter dan Oz. Ik zit in een plaatsje genaamd Sanur. Geen idee wat ik ga doen, ga mijn lonely planet er maar eens bijhalen..

Hoop dat alles in NL goed is.
Liefs, Fleur

  • 15 Januari 2012 - 19:08

    Ad En Mary:

    Hallo Fleur,
    Hoe gaat het met je,al mooie dingen gezien?
    Nog bedankt voor je kaart uit Australie.
    We wensen je daar veel plezier en we kijken uit naar je volgende verslag.
    xxxxxxvan Ad en Mary

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur

Actief sinds 20 Sept. 2011
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 9539

Voorgaande reizen:

02 November 2014 - 20 Juni 2016

Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

07 December 2011 - 12 Mei 2012

Chillen met mn billen

Landen bezocht: