CambodiaLove - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Fleur Aalbrecht - WaarBenJij.nu CambodiaLove - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Fleur Aalbrecht - WaarBenJij.nu

CambodiaLove

Door: Fleurtie

Blijf op de hoogte en volg Fleur

26 April 2012 | Vietnam, Hanoi

Halloooo mensen thuis!!

Het is inmiddels een maand geleden dat ik in Cambodja aankwam en vanavond vlieg ik al naar Nepal. Inmiddels ben ik in Vietnam..

Terug naar Cambodja. Siem Reap was geweldig. De pubstreet was iedere avond een feestje, ik kwam ook Bart weer tegen die ik in Maleisie ontmoet had. Verder was er een heel lekker en goedkoop Mexicaans restaurant waar we 3x gegeten hebben.
De sfeer in het stadje was erg relaxt. Veel groen en een rivier die erdoorheen gaat.

Angkor Wat hebben we drie dagen gedaan. De eerste dag naar de sunset, die we miste omdat we te laat waren. De tweede dag naar allerlei kleine tempels en 1 grote tempel.. We liepen veel stukken en het was echt bloedjeheet, van schaduw naar schaduw dus maar.. De derde dag gingen we naar de eigenlijke Angkor Wat en dat was wel heel indrukwekkend. Daarna wouden onze tuktukchaffeurs ons graag nog eens verder meenemen naar andere tempels in het complex.. Het is een heeeel groot complex/bos met heeel veel tempels, groot en klein en gemiddeld. Je kan niet lopen dus moet je een tuktuk/fiets nemen. We gingen dus naar nog wat tempels en werden vrij snel verveeld (en warm) en alle tempels begonnen op elkaar te lijken, dus besloten we terug naar t hotel te gaan en in het zwembad te hangen in plaats van cultuurhelden zijn. De andere dagen in Siem Reap hadden we een kater en hingen we in en om het hotel.. Veel leuke feestjes ook wederom, met een leuke en grote groep mensen..

Na Siem Reap naar Sihanoukville en dat was one hell of a ride. De zogenaamde nachtbus, ze hadden ons helemaal achterin gezet met stoelen die niet konden leunen. Dus letterlijk de hele nacht wakker geweest..
Sihanoukville maakte wel veel goed gelukkig.. Wat een heerlijke relaxte plek. Prachtig strand. Niet veel te doen, wel goed uitgaan en gezellig klein. Dus we deden daar niet veel (even voor de duidelijkheid, ik was nogsteeds met het zweedse stel Anton en Agnes en inmiddels had ook Elias, een andere zweedse jongen zich bij ons aangesloten.. ), iedere avond naar Utopia bar en daarna naar het strand om te feesten, iedere dag een beetje bakken op t strand, of naar de bioscoop (waar je een privekamer met airco kon huren!) of naar een ander strand om daar vervolgens ook weer te bakken.. Of op een boozecruise met heel veel drankjes, zwemmen, leuke mensen en een bbq op een verlaten strand..

En toen werd ik verliefd. Ik wou niet meer weg uit t heerlijke Sihanoukville met de leuke barretjes, mensen, het prachtige strand en de superrelaxte chillsfeer die er was. Na 2 dagen wikken en wegen besloot ik te gaan werken in Utopia bar achter de bar en in promotie. Omdat ik vanavond naar Nepal vlieg zou dat betekenen dat ik Vietnam, zo goed als over zou gaan slaan, maar dat maakte me niet uit, ik wou gewoon blijven!! Dus ik vroeg naar een baan en kreeg die. Ik verplaatste mijn spullen naar de staff dorm, waar al het barpersoneel (2 engelse jongens, een meisje uit wales en een ier, later nog een ier en een noors meisje) sliep. Dat was een bende maar supergezellig. We houden muizen, waar de jongens constant op probeerde te jagen. Verder keken we tv, sliepen we of ouwehoerden we een beetje. De werkzaamheden waren iedere dag hetlfde, om half 3 gingen we een half uurtje flyeren op t strand, daarna van 6 tot 8 flyeren ops straat en dan van 9 tot 3 werken in de bar. Vaak leek het of we achter de bar meer lol hadden dan de mensen aan de bar, maar dat maakte ons niet uit. Als we dan om 3 uur vrij waren gingen we met zn alle naar het strand om verder te feesten..

Na een week was ik het zat en stopte ik ermee.
Ik ging 4 dagen naar Otress beach, ook in Sihanoukville maar veel rustiger. Daar was niks te doen. Ik hing een beetje op het strand of met wat jongens van t hostel bij de bar van t hostel.. Aant bier en de oreoshakes.. Hmmm!!

Na 3 weken Sihanoukville had ik genoeg en ging ik naar Phnom Penh, de hoofdstad van Cambodja. Daar kwam ik in een hostel terecht genaamd Happy House en, de naam verraad t al een beetje, daar werd erg veel wiet gerookt. Ik ging de eerstw volle dag naar de killing fields en s21. dat was een deprimerende dag. De killing fields laten zien hoe de ca 3miljoen cambodjanen die onder het Pol Pot regime gestorven zijn werden vermoord op deze plekken. Ook vele van hen stierven door honger, malaria en andere ziektes. Maar hier werden ze vermoord. Vreselijk. De s21 is een oude gevangenis die ook onder Pol Pot gebruikt werd. Ook al zo vreselijk. Toen ik daar dus van terugkwam heb ik niet veel meer gedaan die dag, bah,het was erg confronterend. Verder in Phnom Penh wat basic sightseeeing gedaan en dat was leuk, het is best een mooie stad met genoeg te zien en te doen en fijne mensen. Wel echt zo'n lekkere drukke stad met overal verkeer en mensen.

Cambodja heeft me enorm verrast, blij gemaakt en is bijna een maand mijn thuis geweest. Ik kon niet genoeg krijgen van de 5 mensen op 1 scooter (ja maar hoe dan?!), de 'tuktuk? Tuktuk?' en dan als je dichterbij kom'marihuana? Coke? Boomboom?' mannetjes, de vriendelijkheid, de temperatuur, het strand... Ik verbaasde me over de enorme vuilnisverzamelingen in Phnom Penh (ze weten niet wat ermee te doen), de corruptie van de politie, de benzinstations (benzine staat in oude spriteflessen op een karretje), de pracht van de stranden..
Wat mij het meest raakte en wat ook zo zichtbaar werd is de vrijheid van de jongere generatie. Die feesten met ons mee en proberen een leven te leven zoals de westerlingen dat doen. Vloeiend in engels ook, allemaal..

Toenvloog iknaar Hanoi, Vietnam. Ik had hele wisselende verhalen gehoord maar vooral dat t druk was.. Aangekomen in mn hostel (na een vrij spannende taxirit waarbij de taxichauffeur dreigde me niet naar mn hostel te brengen als ik m niet betaalde wat hij wou) kwam ik Elias (uit Siem Reap en Sihanoukville) weer tegen..
We gingen gelijk met een hele groep naar een bar die helaas om 12 uur moest sluiten (en ja toen stond dus ook de politie op de stoep). Verder een beetje rondgelopen in Hanoi, museum bezocht en lekker geshopt.. en een trip naar Halong Bay gedaan die helemaal te gek was! 2 dagen en een nacht op een boot. Halong bay is echt prachtig mooi. Verder veel gefeest en gezopen en gedanst. We hadden een supergezellige groep en het was een mooie avond.

Vietnamezen zijn anders, minder vriendelijk, minder goed in engels en ze lijken toeristen niet zo leuk te vinden.. Hanoi heeft vooral veel scooters, maar ook auto's enfietsers en allen een voorliefde voor toeteren, ja toeteren. Dat gaat ongeveer zo: beepbeepbeepbeepbeepbeeeeepbeeeepbeepbeep. En dan d hele tijd.

Vanavond vlieg ik naar Nepal waar mijn paps ook is. Ik heb er zin in en vind t ook wel spannend.. Nepal, de Mount Everest, dat heb ik altijd al willen doen!

Im living my dreams, still loving it! Het blijft maar genieten!
Ondertussen verheug ik me stekem al op nieuwe verkiezingen.. Hopelijk alles goed met iedereen daar???

Veel liefs, Fleur

  • 26 April 2012 - 11:05

    Gitty:

    Hi FLeur!!
    Feestbeest! klinkt echt heerlijk!!
    loving the backpacking life ;)
    genietse verder! xxx

  • 27 April 2012 - 06:09

    Claire:

    En nieuwe verkiezingen komen er!! Seri? Ben je daar nou echt bezig met die verkiezingen? Het moet niet veel gekker worden Alebrecht ;)

    Mis je en word keer op keer geinspireerd door je heerlijke reisverhalen. Was ook zeer blij met het stukje herkenning: ergens een week gewerkt, goh, toen had ik er weer genoeg van! hahahaha

    Hm, mounteverest he, dat zijn bucketlist taferelen. Have fun chick!

    kus

  • 28 April 2012 - 19:56

    Jeannette:

    Hoi Fleur, Klinkt alsof jij het nog steeds naar je zin hebt in het verre Oosten. Al die indrukken die je op doet , geweldig !! Veel plezier in Nepal met je vader.
    groet vanuit een regenachtig Den Haag,
    Jeannette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur

Actief sinds 20 Sept. 2011
Verslag gelezen: 2654
Totaal aantal bezoekers 9547

Voorgaande reizen:

02 November 2014 - 20 Juni 2016

Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

07 December 2011 - 12 Mei 2012

Chillen met mn billen

Landen bezocht: