Chilling St. Kilda - Reisverslag uit Sydney, Australië van Fleur Aalbrecht - WaarBenJij.nu Chilling St. Kilda - Reisverslag uit Sydney, Australië van Fleur Aalbrecht - WaarBenJij.nu

Chilling St. Kilda

Door: Fleurtie

Blijf op de hoogte en volg Fleur

16 December 2011 | Australië, Sydney

Hello luitjes,

Ookal ben ik pas een week (en een dag) in Melbourne, vond ik het toch al tijd voor een klein verslagje.
Op 7 december vertrokken Naomi en ik vanaf Brussel naar Melbourne. Het was een lange vlucht, maar viel opzich mee. Het was gezellig in het vliegtuig van Brussel naar Doha (Qatar) en van Doha naar Melbourne probeerde we veel te slapen. Mij lukte dat niet echt, vliegtuigslapen is nooit een groot talent geweest. Toen we aankwamen hadden we toch wel weer energie (en adrenaline) en zijn we nog een beetje rond gaan hangen hier om het hostel. Wel spannend, allemaal vreemde mensen die elkaar al kennen en daar kom je dan bij...
2e dag ging het al beter, Tonie kwam toen ook aan en het werd gezellig! We zijn naar het strand gegaan dat hier vijf minuten lopen vandaan is.
's avonds was er een BBQ op het dakterras van ons hostel, daar zijn we flink aan het bier en de goon gegaan. Goon is wijn uit pak, iedereen drinkt het want het is goedkoop. Dat is dan ook wel ongeveer het enige voordeel van goon. Het is namelijk vies en je krijgt er hoofdpijn van. Deze avond hebben we in het hostel veel gefeest enzo, we hebben in mijn kamer gehangen met een belg, twee italianen en een nieuw zeelandse gast, die we waarschijnlijk in Brisbane weer gaan bezoeken (hij heet Julio maar wij noemen em Randy).
Behoorlijk heftige avond in ieder geval. De volgende dag zijn we in de namiddag (toen de hangover over was) naar het strand gegaan met Randy, Tonie en Naomi en ik natuurlijk, en hebben daar genoten van Champagne, Goon en biertjes. 's Avonds nog uit gegaan. Het was lastig om clubs binnen te komen, veel besloten feestjes en die gasten waren echt te dronken, dus we werden niet echt meer binnengelaten. Uiteindelijk maar weer afgedropen naar het hostel en gaan slapen.

De volgende dag (de 11e volgens mij) ben ik met Naomi naar een zondagmarkt gegaan hier in St. Kilda. Die leek in het boekje heel boeiend maar was dat niet zo, veel prullaria en troepjes. Toen doorgelopen naar Lunapark, dat is een soort kermis hier in St. Kilda, maar die staat er altijd. Heel erg leuk om te zien, lol met lachspiegels en onszelf getrakteerd op MacDonalds (ja die hebben ze hier ook). Toen we terug waren bij het hostel zijn we nog even in een park gaan chillen hier om de hoek, daar hebben we ons rot gelachen om cricket (don't know how it works) en ook het voetbalteam van ons hostel bekekend, gezellig. 's Avonds hebben we pinguins gezien! Die zitten hier op de pier 's avonds. We waren met een groepje van ongeveer 10 mensen (waaronder Duitsers, Engelse en Nederlanders). Pinguins zijn te gek! Heel klein en schattig, was superleuk! We hadden natuurlijk ook weer Goon bij ons wat het feest compleet maakte.

De volgende dag een behoorlijke kater, en toen naar het centrum van Melbroune geweest. Daar heb je een City Circle tram (ook wel Free tram) die een rondje door de stad rijd. Heel erg leuk en veel gezien! Uiteindelijk uitgestapt en naar ons nieuwe hostel gegaan. Het stomme is, dat we nu nogsteeds in ons eerste hostel zitten omdat het hier gezellig is en daarnaast dicht bij het strand zit. Deze avond vroeg naar bed gegaan, was heel moe.

Op 13 december heb ik met Tonie op een rooftopbar gehangen, dat was echt geweldig! Heeel leuk uitzicht, wel een beetje duur, dus niet te lang gebelven. Het was Randy z'n laatste avond en dus gingen we flink aan de Goon en zijn we gaan stappen. De eerste club was echt heel erg slecht, dus daar zijn we snel weggegaan en uiteindelijk was ik redelijk vroeg weer in het hostel. Daar nog wel ff gechillt.

De volgende dag hebben we in het park bij het strand gezeten, Goon gedronken met een belg en Tonie en later ook Naomi en pesten gespeeld, was superrelaxt. Toen hebben we sushi gehaald!! Ahh heerlijk was dat. 's Avonds weer flinks op stap gegaan, was heel gezellig en een behoorlijk heftige nacht.
Daarom hebben we gisteren maar gewoon een beetje op het strand gehangen en 's avonds niks gedaan.

Dit heb ik allemaal gedaan in een week, vandaag ga ik ook weer naar het strand. Het is hier leuk, het went supersnel, na een paar dagen was het al niet meer bijzonder, mijn bed is superoncomfortabel, de douches zijn smerig, maar het is oh zo gezellig en warm. Heel veel feestjes, nog meer leuke mensen en goeie temperaturen. Geweldig in St. Kilda dus. Zondag gaan we richting het centrum van Melbourne. Foto's volgen.

Ik zal over een tijdje wel weer een verhaaltje schrijven, het blijkt onmogelijk om het kort te houden (sorry daarvoor).

Heel veel liefs voor iedereen!
Fleur

• 16 December 2011 - 06:30

Mam:

Wow Fleur, leuk om het hele verhaal zo te lezen (niks te lang!). Die reis is gewoon 1 grote party heh (nou ja, en daar telkens even van herstellen ook ;-)).
    Ziet er heel gezellig uit, leuk!!

Heel veel plezier weer verder. Ben heel nieuwsgierig naar je verdere belevenissen.

• 16 December 2011 - 09:29

Gitty:

Klinkt precies zoals ik het me herinnerde haha echt super lachu! vooral de Goon! heb je m al ge slaped.. Slape the Goon!! zal je anders nog wel doen in Brisbane ofzo haha
    Welke hostel ga je in t centrum? ik zat in All Nations toen, erg gezellige bar ;)
    VEEEELLL PLEZIER!! xxx

• 16 December 2011 - 09:37

Erin:

Super leuk om t elezen Fleur...Het is zo leuk omdat precies weet waar je het allemaal over heb...Ik vond St.Kilda echt geweldig!! Ben benieuwd naar je volgende verslag! Groetjes aan Naomi!

Dikke Kus

• 16 December 2011 - 15:51

Louter, Deahl &rest:

Hahahaha. Je hebt het maar goed bekeken. Lekker genieten ervan! Hou je die wilde Antonie een beetje in de gaten? pils ze!

XXX

• 17 December 2011 - 07:21

René:

Pff past dat allemaal wel in een week= Heb je wel tijd genoeg= Heb heerlijk van je verhaal genoten. Wat hebben die Aussies nou met die oo..s gOOn en KangarOO...tssss
    Veel plezier!

• 18 December 2011 - 11:34

Jeannette:

Hoi Fleur,
    Klinkt heftig allemaal :-)
    Veel plezier nog !
    groetjes

• 25 December 2011 - 12:13

Lieve Fleur,
    We wensen je fijne kerstdagen en een gezond en gelukkig 2012.
    Veel liefs,
    Aden Mary

• 04 Januari 2012 - 19:24

Lieve Fleur,
    We wensen je een heel gelukkig en mooi 2012.
    We hebben je gemist in het familiehuis
    in Beekbergen.
    Veel plezier gewenst op je reis naar
    Bali[?]
    xxxAd en Mary

• 11 Januari 2012 - 18:43

Lieve Fleur,
    Vandaag je kaart gekregen, ziet er mooi uit daar,
    Maar nu zit je al op Bali.
    Vermaak je je dar nog een beetje?
    Heel veel liefs en xxxxxxx