Relaxing Bali and crazy KL - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Fleur Aalbrecht - WaarBenJij.nu Relaxing Bali and crazy KL - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Fleur Aalbrecht - WaarBenJij.nu

Relaxing Bali and crazy KL

Door: Fleurtie

Blijf op de hoogte en volg Fleur

27 Januari 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Goed mensen in ons kikkerlandje, ik doe maar weer eens een poging.

Inmiddels ben ik in Kuala Lumpur terechtgekomen (met het vliegtuig) in een hostel in chinatown. Ik viel met mn neus in de boter zo vlak na het chinees nieuwjaar. Het magische chinatown is magisch. Lampionnetjes overal, heeerlijk straatvoedsel (meestal heerlijk dan) en een gezellig hostel waar we alweer met een groep nederlanders lekker hollands lullen. Fijn na 3 weken engels.
Kuala Lumpur is een schone en compacte grote stad. Je kan fantastisch winkelen en ik heb uiteraard 'de' torens bezocht. En een heerlijk avondje uit gister! Eindelijk eens andere muziek dan in Australie en Bali! Alles is dicht bij elkaar en op loopafstand.

Wel word ik gek van de grote stad na het kleine Bali. Dus een Maleisie reisplan gemaakt. Morgen vertrek ik met de bus naar de Cameron Highlands, waarna ik via Penang (strand!) en Langkawi (strand!) met de boot richting Thailand (strand!) reis. Ik ben op het punt gekomen dat ik gewoon geen plan heb (behalve dat ik op 27 april in Nepal moet zijn maar dat is nog wel ff) en dat bevalt me heerlijk. Ik luister veel naar wat andere mensen vertellen en begrijp dat de route 'over de eilanden' naar Thailand wel veilig en relaxt is (ik had eerder besloten te vliegen).
Gevoelsmatig heb ik echt zeeen van tijd. Oh wacht, dat heb ik ook. Heerlijkheid.

Goed even terug naar waar ik geeindigt was. Op Bali heb ik met mijn engelse vriendin April gereisd. Het regende enorm maar gelukkig wel 3 dagen op het strand op Bali.
Ook een dag een private driver gehuurd die ons naar leuke plekken bracht: barong dance (traditionele Balinese dans), Monkey forest & Ubud, vulkaan, coffee plantage (heeeeerlijke GRATIS koffie -> niks is gratis op Bali), rijstvelden, goa-nogwat tempel, hidden tempel en SPA. Goed verwen en sightsee dagje, Bali heeft me echt mn ogen doen uitkijken. De natuur, mensen, landschap, eten, kunst, geuren en kleuren, alles!

We besloten naar de Gili islands te gaan en ik heb een week doorgebracht op Gili Trawangan, het kleinste eiland ter wereld met een Irish bar EN where the streets have no name (ik weet niet welke van deze twee beter is). Op Gili heb je geen auto's en basicly geen reet te doen. De keuze is: slapen in een hangmat, in bed of op het strand, eten snorkellen duiken en/of feesten. Allen gedaan, op het duiken na. Ik had een eigen kamer met April (die helaas heel erg ziek werk), heerlijk weer even wat privacy en ruimte. Verder zijn er geen auto's, en toeristen en 'locals' die uit lombok komen voor de toeristen. Wat Gili typeert is dat mensen overal en altijd in slaap vallen en dat ze 1 gemeenschappelijke tv hebben. Snorkellen was een geweldige ervaring, grote zeeschildpadden en prachtige vissen en koraal. Ook goede feestjes waar iedereen op het hele eiland verzameld (ja op 1 plek en alleen op maandag, woensdag en vrijdag).

Na 5 dagen verveelde ik me en na een week ging ik terug naar Bali, Seminyak. Daar zijn dus GEEN hostels waar je fijn mensen kan ontmoeten, maar toch ontmoette ik een groep engelsen waar ik een goed avondje uit mee had en nog een gezellig diner en filmavondje. Zij vertrokken echter naar de Gili's en het was gewoon leeg in het hotel (ik had wel een eigen kamer MET kast). Ik ben nog een dag naar Tanah Lot gegaan, mooi maar erg toeristisch, en toen terug naar het enige hostel op Bali in Sanur. Direct weer enorme gezelligheid en op die manier mijn laatste twee dagen op Bali doorgebracht, sociaal, feestjes, strand en gezelligheid, met de heerlijkste Noodles die ik heb gehad so far.

Toen kwam ik hier. Ook alweer zo gezellig. En, ik had inmiddels zoveel gewinkelt (schoenen) dat ik vandaag een pakketje naar huis heb laten verschepen. Voor 7,50euro bijna 5kg. Duurt wel 3 maanden, maar ik heb nu zoooveeeeel ruimte in mn tas, heeerlijk is dat zeg!!

Morgen dus weer vertrekken. Het is enorm warm met af en toe aan het eind van de dag een bui (einde moesson), lekker verfrissend.

Ik hoop dat alles in Nederland goed is. Ik vermaak me hier nogsteeds prima met al het prachtige wat de wereld heeft, wat een mazzel heb ik!

Liefs, Fleur

  • 27 Januari 2012 - 16:47

    Jeannette:

    Leuk weer een verslag van je te lezen. Klinkt goed allemaal .
    Weer veel plezier !!
    Liefs vanuit Den Haag. :-)

  • 27 Januari 2012 - 19:00

    Ad En Mary:

    Fijn voor je dat je reis zo goed bevalt.
    Weer veel plezier gewenst en geniet van de mooie dingen die je ziet.

    xxxx Ad en Mary

  • 27 Januari 2012 - 19:21

    (m)A(m):

    Hey lieve lekkere schat,

    Sjemig zeg, wat een onwijs grappig en energiek verhaal, echt geweldig om te lezen!!!
    (en trouwens, wat veel graden celsius ook!)
    Al missen we je bij tijd en wijle echt best wel een beetje erg (eerlijk gezegd ;-)), het is heel gaaf om zo mee lezen en leven met al je mooie ervaringen daar!

    Geniet lekker verder, & take care!

    <3<3<3


  • 27 Januari 2012 - 19:33

    Marjan:

    Wat een akelige hoeveelheid strand lees ik hier in dit verslag! ;-)

    Geniet, lieverd!

  • 30 Januari 2012 - 14:22

    Paul Halberstadt:

    Heerlijk, zoveel heerlijkheid. Gefeliciteerd met je Pa!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur

Actief sinds 20 Sept. 2011
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 9547

Voorgaande reizen:

02 November 2014 - 20 Juni 2016

Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

07 December 2011 - 12 Mei 2012

Chillen met mn billen

Landen bezocht: