In love with Laos and Cambodia - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Fleur Aalbrecht - WaarBenJij.nu In love with Laos and Cambodia - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Fleur Aalbrecht - WaarBenJij.nu

In love with Laos and Cambodia

Door: Fleurtie

Blijf op de hoogte en volg Fleur

27 Maart 2012 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hallo lieve mensen daar ben ik alweer,

Omdat mijn reistempo iets omhoog is gegaan zal ik ook iets vaker bloggen, gewoon omdat het kan.
Ik ben inmiddels in Cambodja aanbeland. In Siem Reap om precies te zijn, bij vele misschien bekend vanwege de Angkor Watt die hier is (het grootste religieuze bouwwerk ter wereld).

Maar eerst nog even Laos.
We zijn dus naar Vang Vieng gegaan.. Ik was met de 4 ieren, Scott, Lauren, Martina en Chris en met de twee zweedse meiden, Ida en Therese. De reis opzich was al een avontuur. Helaas zat ik achterin het minibusje (dat uiteraard voller gepropt was dan realistisch gezien mogelijk) wat betekent : hobbel.. Hobbel heeft na deze rit een nieuwe dimensie gekregen. Het eerste deel deed de airco het niet (we gingen omhoog) en het was echt bloedheet.. Het tweede deel was wel oke en het derde deel, daar was niet echt een weg, meestal, haha. Dus af en toe werden we door het busje gelanceerd en ik vond het allemaal grappig.
Laos is namelijk prachtig. Ruige natuur met bergen, rivieren maar ook heel erg veel armoede. Kinderen die hun broertje of zusje op de rug dragen, geen stoelen, bedden, kamers of toiletten.. Indrukwekkend allemaal..
Het is goed voor je relativeringsvermogen, zullen we maar zeggen.. Dan is zo'n hobbelig busje zonder airco ineens een stuk minder erg..

Toen kwamen we in Vang Vieng en ontmoette we ook een zweeds stel : Anton en Agnes.
Vang Vieng staat bekend om het tuben (met een band door een rivier drijven en stoppen bij allemaal barretjes) en het feesten. Dus zo ging dat. We kwamen aan op St. patricks day en waren toevallig met 4 ieren, dus zo begon het al.. We zijn 3 dagen gaan tuben, maar we hebben 0 dagen een tube gehuurd. Je kan makkelijk lopen tussen de barretjes, en dat is soms echt de meest veilige optie omdat de rivier zo ruig is (/kan zijn). Het is groot feest met allerlei rare dansjes en drinkspelletjes, heeel erg gezellig allemaal. Ik kwam ook ontzettend veel mensen van koh Phangan weer tegen wat ook grappig was.

Ondertussen werd mijn vriendschap met de 4 ieren steeds hechter en toen we uiteindelijk afscheid namen was dat best wel weer jammer..

Ook zijn we een dag bij een lagoon gaan chillen die prachtig blauw was (en koud) om ff bij te komen van al het feesten..

Doorgereisd met Agnes en Anton naar de 4000 islands in het zuiden van Laos. Dat was een helse tocht in een sleepingbus. In deze bussen hebben ze stapelbedden voor 2 personen, in het formaat van een 1 persoonsbed.. Daar mocht ik dus met een vreemde in slapen, waar ik enorm blij van werd (ahum).. Gelukkig ontmoette ik een engels stelletje die me valium gaven waardoor ik toch nog een goede nacht had..

Eenmaal op de 4000 islands bleek dit al evenzo prachtig als de rest van Laos.. Prachtig groenblauwe rivier met heel veel kleine en grote eilandjes.. We hebben er eigenlijk niet zoveel uitgespookt, behalve lekker hangen in onze hangmat aan de rivier en in een barretje aan de rivier.. Het goeie leven..

Toen zijn we met zn drietjes naar Cambodja, Siem Reap gegaan wat ook alweer zo'n geweldige indruk maakt.. Het lijkt alsof de mensen steeds aardiger worden.. Hier kom je uit de bus en komt er een vriendelijke man naar je toe die niet aan je trekt maar rustig vraag 'excuse me miss, would you like a tuk tuk?' wooooow!! Nu zitten we im een hotel met zwembad en airco voor 6 dollar per nacht en morgen word onze eerste dag in Angkor Watt.

Het is weer genieten, wat een prachtig land met lieve vriendelijke mensen en gezelligheid.. I love Cambodia!!

Ik hoor nogsteeds blije verhalen over het weer in Holland, ik hoop dat alles goed is daar :)

Liefs, F.

  • 27 Maart 2012 - 10:07

    Jeannette:

    HI Fleur,

    Altijd leuk te lezen hoe het met je is.
    Gaat wel goed als ik het zo lees ....
    Nog veel plezier :-)
    Zie het trouwens helemaal voor me in dat krappe busje, hobbel de bobbel (hahaha)

    groet + liefs vanuit Den Haag

  • 27 Maart 2012 - 15:02

    Loes Kuiper:

    Hallo Fleur, van je vader hoorde ik dat je ook in Laos bent. M'n dochter Francis zit er ook, maar zij vertrekt morgenavond met de nachtbus naar de 4000 eilanden. Ik zal haar maar niet vertellen, dat ondanks dat het een slaapbus is, je niet echt kan slapen :) Ze was gister in Vang Vieng en 2 dagen niet helemaal rechtop gelopen...

    Veel plezier met je reis nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur

Actief sinds 20 Sept. 2011
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 9540

Voorgaande reizen:

02 November 2014 - 20 Juni 2016

Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

07 December 2011 - 12 Mei 2012

Chillen met mn billen

Landen bezocht: